1. Specifieke documenten overdragen aan erfgenamen
Ga naar “Diensten” en kies ‘Kluisoverdracht beheren”.
De standaardoptie is “Mijn documenten overdragen”. Deze staat automatisch aan en hierbij laat je al jouw documenten uit jouw Izimi kluis over aan jouw erfgenamen. Je kan er uiteraard voor kiezen om deze uit te zetten en helemaal geen documenten na te laten via Izimi aan je erfgenamen. Dan worden deze vernietigd na je overlijden.
Je kan er ook voor kiezen om specifieke documenten na te laten aan jouw erfgenamen i.p.v. de volledige inhoud van jouw kluis.
Kies voor “Specifieke documenten” en “Selecteer documenten” in het menu hieronder:
Selecteer de gewenste documenten en klik op “Bewaren”
Er worden nu specifieke documenten naar je erfgenamen overgedragen i.p.v. de volledige inhoud van jouw Izimi kluis.
2. Specifieke documenten overdragen aan specifieke contacten
Je kan je kluisoverdracht na overlijden nog verder verfijnen. Specifieke documenten kunnen aan specifieke Izimi-contacten nagelaten worden. Opgelet, het is wettelijk verplicht om alle geselecteerde documenten aan de erfgenamen over te maken. Dus het totaal van alle geselecteerde documenten voor de contacten zullen ook altijd naar de erfgenamen gaan.
Klik op “+ Een kluisoverdracht toevoegen”.
En selecteer het Izimi contact aan wie je iets uit je Izimi kluis wil nalaten.
Kies per Izimi contact welke instelling je wilt toepassen: gehele kluis nalaten of specifieke documenten.
Als je kiest voor “Specifieke documenten”, selecteer in de lijst van documenten die zich opent de documenten die je wil nalaten aan dit specifieke contact. Als je in deze lijst een document selecteert dat je nog niet had geselecteerd voor je erfgenamen, zal er een melding verschijnen om aan te geven dat dit document automatisch wordt toegevoegd aan de overdracht aan de erfgenamen. Het is wettelijk verplicht om dit document ook aan hen te bezorgen.
Er is steeds een overzicht van jouw kluisoverdrachten in het beginscherm.
Wil je een kluisoverdracht naar een contact verwijderen, open dan deze kluisoverdracht en klik op de drie puntjes rechts bovenaan:
Helpdesk
Heb je een vraag over Izimi?
Kun je niet inloggen of heb je een technisch probleem?