Hoe stel ik best een testament op: met of zonder notaris?

Sandra Ichtertz

Het handgeschreven testament (zonder notaris) kan complicaties of risico’s inhouden. Door een notaris te raadplegen, zorg je ervoor dat je testament juridisch correct is en dat je wensen gerespecteerd worden na je overlijden. Zie ook: https://notaris.be/nieuws-pers/detail/waarom-het-verstandig-is-om-een-testament-op-te-stellen-bij-de-notaris

Wat is de bewaringstermijn van fiscale documenten?

Sandra Ichtertz

Het is niet eenvoudig om de bewaringstermijnen voor administratieve en fiscale documenten nauwkeurig te bepalen. Om zeker te zijn, is het aanbevolen de diverse fiscale documenten en facturen gemiddeld 10 jaar te bewaren. Hierop bestaat echter één uitzondering: administratieve en fiscale documenten met betrekking tot vastgoed moeten ten minste 15 jaar bewaard worden.

Waarom heeft Izimi het label “Test aankoop approved” gekregen?

Izimi

Fednot heeft het label TA APPROVED gekregen voor Izimi dat beantwoordt aan een strikt lastenboek van Test Aankoop. Fednot heeft hiervoor met Test Aankoop een contract gesloten dat hem toelaat om het label te gebruiken in de communicatie rond Izimi. Het lastenboek beschrijft heel precies de criteria waaraan Izimi moet voldoen op vlak van kwaliteit, prijs en herkomst (lokale productie)”. …

Ik heb al een ander account om mijn foto’s op te slaan; wat is de toegevoegde waarde van Izimi hiervoor?

Izimi

Misschien heb je je foto’s gecentraliseerd op een gespecialiseerd platform, beveiligd met een wachtwoord; en misschien heb je ook andere wachtwoorden die je regelmatig wijzigt om de beveiliging van jouw toegang te optimaliseren? Het centraliseren ervan in een wachtwoordbeheerder kan een grote hulp zijn. Je kunt dan het wachtwoord of de wachtwoordmanagersleutel zelf opslaan in de Izimi digitale kluis. Er …

Binnen welke termijn is mijn akte beschikbaar in Izimi?

Sandra Ichtertz

Zodra de akte is ondertekend, moet de notaris deze opsturen zodat deze kan worden ingeschreven bij het registratiekantoor (wettelijk moet het registratierelaas uiterlijk op de 15e dag na de datum van inschrijving beschikbaar zijn). Burgers kunnen hun akte dus ongeveer 15 dagen na ondertekening van de akte via Izimi terugvinden in de Notariële Aktenbank (NABAN).

Ik kan geen verbinding maken met Izimi of slaag er niet in om mijn kluis aan te maken

Izimi

Dat kan aan je browser liggen. We raden je aan om met een andere browser te proberen (Chrome of Firefox). Indien geen enkele browser werkt, kan dat te maken hebben met een “cache”-probleem van jouw browser. Doe het volgende om het cachegeheugen te wissen:Voor Chrome: https://support.google.com/accounts/answer/32050?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=nlVoor Firefox: https://support.mozilla.org/nl/kb/buffer-van-firefox-wissen Het probleem blijft duren? Maak een screenshot van de fout en neem contact op met support@izimi.be of via +32 (0)2 505 08 …

Hoe weet ik zeker dat niemand de informatie in mijn kluis ziet?

Izimi

Jouw kluis wordt vergrendeld en bewaard op beveiligde servers. Jouw documenten zijn alleen toegankelijk door jou en door de mensen aan wie je toegang verleend hebt (deelfunctie). Toegang tot uw account en behandeling van jouw documenten worden via de functie Historiek opgevolgd. Na jouw overlijden, volgens jouw keuze over het lot van jouw kluis, zal de inhoud van jouw kluis …